Medlemsstudier

Socialdemokraterna erbjuder olika typer av medlemsstudier. Här ser du vilka studietillfällen som erbjuds för tillfället.

Medlemsutbildning steg 1

Medlemsutbildning steg 1 hålls vid två tillfällen 2024. Båda tillfällena är två helgdagar och du förväntas delta på båda dagarna för att anses ha fullföljt utbildningen. Utbildningen vänder sig till dig som vill lära dig mer om Socialdemokraterna som parti - om vår historia, ideologi och organisation.

Tillfälle 1: söndagarna 25 februari och 3 mars kl. 9-15. Du förväntas delta på båda lördagarna. Anmäl dig här.

Tillfälle 2: lördagarna 24 augusti och 7 september kl. 9-15. Du förväntas delta på båda lördagarna.

Plats för båda tillfällena: Partilokalen, Västra stationstorget 11, Lund

Medlemsutbildning steg 2

Medlemsutbildning steg 2 hålls vid två tillfällen 2024. Ett tillfälle som två helgdagar och ett tillfälle som en studiecirkel i fem delar. Utbildningen vänder sig till dig som har fullfuöljt medlemsutbildning steg 1 och som vill fördjupa dig om socialdemokratisk strategi, maktanalys, retorik och organisering.

Tillfälle 1: lördag 25 maj och söndag 26 maj kl. 9-15. Du förväntas delta på båda lördagarna. Anmäl dig här.

Tillfälle 2: torsdagarna 3, 10, 17, 24, 31 oktober kl. 18-20. Du förväntas delta på alla tillfällena men minst 3.

Plats för båda tillfällena: Partilokalen, Västra stationstorget 11, Lund

Anmälan till medlemsutbildning steg 1 och 2 görs till lund@socialdemokraterna.se. Ange namn och ev specialkost/allergi samt vilket tillfälle du anmäler dig till.