EU-val 2024

Den 9 juni är det val till Europaparlamentet. Vill du engagera dig i valrörelsen i Lund? På denna sida samlas all information om aktiviteter i valrörelsen! Har du frågor eller förslag, hör gärna av dig till oss via e-post: lund@socialdemokraterna.se.

Vill du bidra i valrörelsen?

Nu finns det många aktiviteter där din insats behövs! Europaparlamentsvalet är avgörande för åt vilket håll Europa ska gå. Högerkrafterna och de totalitära rörelserna kraftsamlar och hoppas på att kunna sänka miljö- och klimatambitionerna, stänga EU för hjälpbehövande och driva EU många steg högerut. Var med och påverka vår framtid!

Läs mer och anmäl dig till kampanjaktiviteter genom att klicka HÄR.

Valarbetarutbildningar

Vi kommer anordna två valarbetarutbildningar under våren, den 24 april och den 13 maj. Utbildningen är avsedd för dig som vill vara aktiv i Europaparlamentsvalrörelsen och känner att du vill ha lite mer kött på benen för att ta diskussionerna och samtalen i valrörelsen. Läs mer och anmäl dig till ett av tillfällena HÄR.

Facklig-politisk valupptakt 11 maj

Socialdemokraterna i Lund och LO-facken i Lund håller en gemensam facklig-politisk valupptakt i valspurten. Läs mer och anmäl dig HÄR.