Fler villor och radhus när kommunen fortsätter växa!

Exempelbild

I Lunds kommun ska fler ha möjlighet att bo – i alla skeenden av livet. Därför har vi nu presenterat två nya uppdrag. Ett om hur vi kan fortsätta öka bostadsbyggandet genom förtätning och ett om hur vi på fler platser i kommunen kan bygga villor och radhus. Tillsammans kommer dessa uppdrag bidra till att både öka bostadsbyggandet och variationen av boendeformer i kommunen.

Förslaget innebär en dubblering av målet för hur många villor och radhus som byggs om året – från 100 till 200. Båda uppdragen omfattar såväl Lunds stad som byarna. Villor och radhus ska byggas såväl på Brunnshög som Södra Sandby.

– Det kanske innebär tio radhus på ett ställe och fem fribyggarvillor på ett annat – och en möjlighet för fler att hitta sina drömmars bostad i Lund, säger Björn Abelson (S), ordförande i byggnadsnämnden.

Läs mer i Sydsvenskans artikel här: https://www.sydsvenskan.se/.../styrets-lofte-dubbelt-sa... Länk till annan webbplats.