Socialdemokraterna fördömer sabotage av valrörelsen

Socialdemokraterna i Lunds partilokal har blivit vandaliserad. Detta är ytterligare en av flera skadegörelser som partiet blivit utsatta för under valrörelsen.

Under tisdagskvällen vandaliserades Socialdemokraterna i Lunds partilokal på Västra stationstorget 11, bland annat i form av en krossad ruta. Tillsammans med andra partier har Socialdemokraterna vittnat om skadegörelse av bland annat valaffischer. Detta är något som Lunds arbetarekommuns ordförande Anna-Lena Hogerud (S) beklagar.

— Det är otroligt tråkigt att den demokratiska processen inte värnas. Kvällens vandalisering av vår partilokal är bara ett exempel på den skadegörelsen som vi upplevt under valrörelsen. Till exempel behöver vi sätta upp nya valaffischer i stort sett varje dag och det sköts av ideellt engagerade valarbetare. Deras tid och deras rätt till politiskt engagemang ska respekteras, säger Anna-Lena Hogerud Länk till annan webbplats., ordförande för Socialdemokraterna i Lund.