• Välkommen på medlemsmöte!

18 april träffas vi i Mellansel för att diskutera hur vi fortsätter utveckla vår lokala organisation i Socialdemokraterna i Örnsköldsvik.
  • Tankar från oppositionsrådet - #2

Det händer mycket i kommunpolitiken, och ibland kan det gå fort och vara svårt att hänga med. I denna månads "Tankar från oppositionsrådet" kan du läsa om våra synpunkter på Övikshems försäljning, kommunens bokslut, lönesatsningen på undersköterskorna och turerna kring hamnföreningen. Frågor eller reflektioner på det du läst? Tveka inte att höra av dig!
  • Tankar kring ärendet om kommunens matdistribution

Den senaste tiden har kommunens matdistribution inom hemtjänsten skrivits om i lokaltidningen. Det har kastats ett flertal anklagelser från Örnsköldsviksalliansen mot Socialdemokraterna. Här kommer vår syn på ärendet genom ett uttalande från välfärdsnämndens S-grupp.
  • Välkommen på årsmöte!

Hej kära partivän!  Du är varmt välkommen på Arbetarekommunens årsmöte söndagen den 17 mars kl.13.00 i Gnistan.Gäster är Sara Nylund, kandidat till Europaparlamentet, och Lina Strandin, SSU ombudsman för Västernorrland.Gullängets SDF står som värdar för detta möte.Med vänlig hälsning Kristina Nilsson, ordförande
  • Tankar från oppositionsrådet - #1

Det händer mycket i kommunpolitiken, och ibland kan det gå fort och vara svårt att hänga med. Framöver kommer du varje månad kunna läsa ett brev från Carolina Sondell, vårt oppositionsråd i kommunen, där hon redogör för en del aktuella frågor och hennes samt partiets tankar. Frågor eller reflektioner på det du läst? Tveka inte att höra av dig!
  • Besök våra öppna hus!

Vi bjuder in alla er medlemmar till Öppet hus med samtal på partiexpeditionen (Nygatan 5C). Det kommer att bli ett antal lunch- och kvällsträffar under våren med politiska influenser. Se mer info nedan!
  • Vi ser positivt på kommunens resultat

Läs vår insändare i ÖA från Carolina och Mikael om kommunens positiva ekonomiska resultat.
  • Den SD ledda regeringen försämrar konsumentskyddet

Läs vår riksdagsledamot och ledamot i civilutskottet Anna-Belle Strömbergs insändare om hur SD-regeringen försämrar situation för dig som konsument.
  • Välkommen till vår nya hemsida!

Nu lanserar vi vår helt sprillans nya hemsida, här hittar du allt som rör den politik som vi driver i Örnsköldsvik.