EU-val 2024

Det blir ett viktigt val för Sverige och Europa.

Vi lever i en mörk tid och de flesta svenskar upplever att vårt land är på väg i fel riktning. Svenska folket är hårt pressade av kostnadskrisen, barn skjuter barn i ett gängvåld som påverkar allt fler i sin vardag och vi lever i en tid av terrorhot. I omvärlden rullar fortsatt ryska stridsvagnar över fälten i Ukraina, kriget rasar i Mellanöstern och det finns krafter försöker splittra och försvaga våra samhällen.

När det finns så många krafter som vill slita isär den svenska och den europeiska sammanhållningen, så vill vi socialdemokrater fortsätta hålla ihop Europa i en historiskt svår tid. Det krävs att vi är vara många som engagerar oss för ett starkare och tryggare Europa i en orolig tid.

Bli medlem i Socialdemokraterna Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Jag är en av Socialdemokraternas kandidater till Europavalet 9 juni!

Sara Nylund nr 19 på Socialdemokraternas lista till EU-valet

Sara Nylund, nr 19 på Socialdemokraternas lista till EU-valet

I tider av kris och krig behöver Sverige hålla ihop. Samhället måste kliva fram och finnas där för medborgarna. Men just nu brister det gemensamma ansvaret. Vi ser hur vanligt folk får betala priset för sjukvårdskris, kostnadskris och ett försämrat säkerhetsläge. Vi ser hur marknad sätts före människa. Hur grupp ställs mot grupp i ett läge då sammanhållningen behöver öka. Nu krävs gemensamt ansvar för Sverige.

Vår sammanhållning är avgörande för vår motståndskraft. Det är när vi håller ihop, och tar gemensamt ansvar, som vi är som starkast. Därför vill vi stärka EU:s gemensamma utrikes- och säkerhetspolitik och förbättra samarbetet på EU-nivå i säkerhets- och försvarsfrågor.

Jag hoppas att du använder din röst så att vi gemensamt kan göra Sverige och Europa starkare och tryggare.