Första Maj 2024

Fira första maj med Magdalena Andersson och Socialdemokraterna på Götaplatsen under parollen "Gemensamt ansvar för Sverige"!

Första maj är arbetarrörelsens högtidsdag och i år ska vi se till att ställa till med en ordentlig folkfest på Götaplatsen!

Alla som vill vara med och fira första maj är varmt välkomna till Götaplatsen där folkfesten drar igång runt kl14. Vi firar vår dag till musik, roliga aktiviteter för både barn och vuxna samt möjlighet att köpa god mat och efterrätt i foodtrucksen. Runt kl16:00 drar scenprogrammet igång med våra Första Maj-talare med Magdalena Andersson som första talare.

Välkommna!

Hålltider under årets Första Maj-firande

14:00 Folkfesten på Götaplatsen startar

16:00 Scenprogrammet på Götaplatsen startar med Magdalena Andersson som första talare. Talen teckenspråkstolkas.

17:00 Avslutning av årets Första Maj-firande på Götaplatsen

17:00 Insläpp till valupptakt för medlemmar, Göteborgs konserthus. Anmälan på: https://forms.gle/aWJM5ZAyY9S5pNZT7 Länk till annan webbplats.

Scenprogrammet 16.00-17.00

Tal av Magdalena Andersson, Partiordförande

Tal av Mattias Jonsson, Partidistriktets ordförande

Tal av Hilda Andersson, SSU Göteborgs ordförande

Tal av Kristofer Bergman, LO Göteborgs ordförande

Vill du gå med i vårat demonstrationståg? Klicka på knappen nedan för att se var och när vi ställer upp för att tåga mot Götaplatsen till slagord och sång!

Sidan uppderaras löpande med mer information.

Sidan uppdaterad: 240424