Magda talar i Göteborg på första maj!

Exempelbild

Magdalena Andersson talar på Götaplatsen på första maj! Parollen är ”Gemensamt ansvar för Sverige”. Scenprogrammet med tal och musik börjar kl.15.30 men redan från kl.14 är det folkfest med familjeaktiviteter, food trucks med mera. Varmt välkommen!

I tider av kris och krig behöver Sverige hålla ihop. Samhället måste kliva fram och finnas där för medborgarna. Men just nu brister det gemensamma ansvaret. Vi ser hur vanligt folk får betala priset för sjukvårdskris, kostnadskris och ett försämrat säkerhetsläge. Vi ser hur marknad sätts före människa. Hur grupp ställs mot grupp i ett läge då sammanhållningen behöver öka. Nu krävs gemensamt ansvar för Sverige.

SD-regeringen har ingen plan mot de kriser som drabbat Sverige. De lägger ansvaret på vanligt folk. I ett läge då sammanhållningen behöver öka ställer SD-regeringen grupp mot grupp. Första maj blir också startskottet för EU-valrörelsen. Att rösta för sammanhållning i Europa, inte splittring, är att ta gemensamt ansvar för Sverige.

”Svenska folket möter flera kriser. Nu krävs gemensamt ansvar för Sverige. Den politiska ledare som har förmågan att leda detta arbete med att gemensamt bygga ett starkare och bättre samhälle präglat av framtidstro är Magdalena Andersson. Nu ser vi till att fylla Götaplatsen på första maj när hon talar!” säger Mattias Jonsson, ordförande för Socialdemokraterna i Göteborg.

Läs mer om första maj här.