Ayla och Peter besöker verksamheter

Från vänster Ayla Eftekhari och Peter Schilling

Ingress

Just nu är vi ute och besöker verksamheter i Sundbyberg i stort sett dagligen. Igår besökte vi sektorn för välfärd och omsorgs öppna mottagning på Ekbacken dit familjer kan vända sig för extra stöd och vägledning.

Idag gjorde vi ett besök hos Navier och Nordisk Renting som driver Ursvik Entré Länk till annan webbplats.. Där guidadades vi runt, bland annat i de lokaler som snart kommer rymma 600 SIDA-anställda när de flyttar till kommunen. Vi fick även titta in på Sats Ursvik Länk till annan webbplats. och Ursviks Vårdcentral Länk till annan webbplats.s blomstrande verksamheter.

När SEB valde att flytta från byggnaden så var det lite oklart vad som skulle komma att ske i området. Men tack vare en aktiv fastighetsägare, hyresgäster med många bra idéer och vad vi tror en kommun som är attraktiv att driva verksamheter i fylls huset och omgivningen snabbt igen.

Modell av Ursviks Entré
Bild från besök på Ursviks Entré
Bild från besök på vårdcentralen i Ursviks Entré

Tack för att vi fick besöka er! /Peter Schilling Länk till annan webbplats., kommunstyrelsens ordförande och Ayla Eftekhari Länk till annan webbplats., kommunalråd