Budget 2022

Exempelbild

Tillsammans med Centerpartiet och Liberalerna styr vi Sundbyberg och nu har vår gemensamma budget för staden 2022 antagits av kommunfullmäktige. Det innebär fortsatta satsningar på skola och välfärd men också ett stort vidare fokus på trygghet och hållbarhet. Helt enkelt en budget där vi bygger Sundbyberg starkt och hållbart.

Här kan du läsa budgeten i PDF-form Länk till annan webbplats..

Omstart Sundbyberg

Pandemin COVID-19 ser ut kunna vara över i slutet av 2021. Viruset kommer att finnas kvar men med en hög vaccinationsgrad och en genomtänkt omstart kommer sundbybergarna snart känna igen sig i vårt Sundbyberg igen. Vi kommer kunna ha våra marknader, restauranterna kommer fyllas och idrottsklubbarna kommer kunna bjuda föräldrar och kompisar på tävlingar och matcher igen. Dans, musik och bio kan återigen förgylla vår vardag och vi kan alla ses på Golfängarna för att fira Sveriges nationaldag den 6 juni.

För Sundbybergs mittenstyre, beståendes av Socialdemokraterna, Centerpartiet och Liberalerna, duger det inte att återgå till det Sundbyberg som fanns före pandemin. Vi måste satsa framåt. Vi har många utmaningar att ta oss an. Pandemin har visat hur en kris kan påverka ett samhälle i grunden och behovet av en god beredskap. Klimatförändringar påminner oss dagligen om hur viktigt att det är att bygga framtidens stad. Äldre och unga behöver prioriteras genom satsningar på skola, omsorg och en värdig fritid. I Sundbyberg ska alla känna sig trygga.

Det är dags för omstart och för att lägga pandemin bakom oss. Vi får dock inte glömma den sorg, saknad och ensamhet som många människor känner. Våra tankar går till de som sörjer och till de som fortfarande kämpar i sviterna efter sjukdomen. Det minsta vi kan göra är att lära av samhällskrisen. Vi måste stå bättre rustade inför framtida kriser.

Nu är det dags att satsa på Sundbyberg. Nu är det dags att satsa på sundbybergarna. Det är dags för omstart Sundbyberg!