GRANSKNINGEN AV VATTENBORGEN VISAR ETT TOTALT HAVERI

Exempelbild

Nu är granskningen klar och vi har fått ta del av innehållet i rapporten. Jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja. Men det framkommer ytterst allvarliga saker som inte borde förekomma i en demokratisk och offentlig organisation som Karlskrona kommun. Punkt efter punkt visar på fel och brister och det är uppenbart att allting bara har handlat om egen vinning. Jag tycker framför allt att det blir pinsamt när styret bryter mot de regler och riktlinjer som vi själva tagit beslut om. Samtidigt förväntar vi oss att alla andra kommuninvånare ska följa våra gemensamma regler… Det framkommer dessutom uppgifter om att både värderingarna och hyran som inte tog någon hänsyn till att fastigheten har stått tom under en längre tid. Detta gör att värderingarna kan vara kraftigt övervärderade. Några av saker som framkommer i granskningen är saker som vi i oppositionen påtalat redan i slutet av sommaren. Jag vill inte säga ”vad var det jag sa” men om styret hade varit beredda att lyssna åtminstone lite på vad vi hade att säga så hade flera av felaktigheterna kunnat undvikas. Tyvärr blir resultatet av detta haveri att kulturhuset ännu en gång sätt på paus och de nödvändiga satsningarna på kulturen får vänta – igen! Det här duger inte!

Sandra Bizzozero

Oppositionsråd

Socialdemokraterna i Karlskrona

#karlskrona #karlskronakommun #vattenborgen #socialdemokraterna #socialdemokraternakarlskrona

Här kan du läsa mer:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/oppositionens-harda-kritik-totalt-haveri Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.