Engagera dig

Du är engagerad och vill skapa förändring för ett rättvisare och solidariskt samhälle? Bra, då har du hamnat helt rätt. Läs mer nedan om vad det innebär att vara medlem och hur du kan vara med och påverka.

Välkommen som medlem i Socialdemokraterna!
Först och främst: välkommen till Socialdemokraterna. Det du inte kan, hjälps vi åt att lära oss. Vi gör saker tillsammans. Inom en vecka ska du bli kontaktad av Socialdemokraterna i din kommun. Om du inte hör av dem så kan du leta upp och kontakta dem själv här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (klickbar länk) .
Som ny medlem är du välkommen till en av våra introduktionsutbildningar där du får veta mer om Socialdemokraterna som politisk organisation och om våra värderingar. Anmäl dig till en kurs redan idag.

Hur fungerar medlemskapet?
Med hjälp av den adress du anger när du registrerar dig som medlem hos oss hittar vi en socialdemokratisk förening nära dig. Det finns också flera S-föreningar som är geografiskt obundna. De arbetar ibland kring ett tema eller intresse. Det går bra att vara medlem i flera föreningar. Vill du bli medlem i en ny förening hör du av dig till föreningen eller fyller i formuläret nedan så hjälper vi dig.
Medlemskapet ger dig rätt att delta på utbildningar, rösta på möten och kandidera i olika val. Vill du läsa mer om vad medlemskapet innebär är du välkommen att läsa våra stadgar.

Socialdemokratiska föreningar
Den socialdemokratiska föreningen, eller s-föreningen, utgör grunden för hela det socialdemokratiska partiet.
Här hålls möten, studier och nomineras kandidater till olika val. I s-föreningen genomförs också majoriteten av alla aktiviteter. Det kan handla om dörrknackning, torgmöten eller flygbladsutdelning. Men det kan också vara studiecirklar tillsammans med arbetarerörelsens bildningsförbund (ABF) eller öppna möten om hur vi kan lösa ett problem tillsammans i vårt område. S-föreningen planerar och genomför verksamheten på egen hand. Det är medlemmarna i S-föreningen du kommer att träffa oftast och ha mest kontakt med.

Klicka här om du vill veta mer om vår politik.
Har du redan bestämt dig för att bli medlem? Klicka på knappen nedan!