Studier för medlemmar

Som medlem i Socialdemokraterna har du möjlighet att gå vår medlemsutbildning. Syftet med medlemutbildningen är att ge dig som medlem bättre möjligheter att vara med och påverka vårt parti och samhället i stort. Vi har delat upp utbildningen i tre delar; steg 1, steg 2 och steg 3. Här under kan du läsa mer om dem samt anmäla ditt intresse för att gå utbildningen.

Medlemsutbildning steg 1

Steg 1, även kallad S1:an, ger dig möjlighet att diskutera och få insikter om politik, ideologi och ledarskapssyn, socialdemokratins framväxt, facklig-politisk samverkan, organisation och det parlamentariska systemet.

Kursen genomförs som externat cirka klockan 9.00-15.30 lördag och söndag, där du som deltagare sover hemma. För dig som behöver, till exempel på grund av lång resväg, erbjuds övernattning på hotell. Du som anmäler dig kommer att få mer information om lokal och program när kurstillfället närmar sig.

Du hittar datumen för medlemsutbildning steg 1 i vår kalender.

Medlemsutbildning steg 2

Steg 2, även kallad S2:an, ger dig möjlighet att diskutera och få insikter om maktanalys, socialdemokratisk strategi, retorik och organisering via samtal. För att gå utbildningen ska du ha gått steg 1.

Du hittar datumen för medlemsutbildning steg 2 i vår kalender.

Medlemutbildning steg 3

Steg 3, även kallad S3:an, är den sista och mest avancerade delen i medlemsutbildningen. Den anordnas av Socialdemokraterna nationellt. Utbildningen rustar dig med kunskaper, verktyg och inspiration för att kunna vara en aktiv medlem på hemmaplan. För att gå utbildningen ska du ha gått steg 1 och steg 2.

Du hittar datum och anmälningslänkar till medlemsutbildning steg 3 här. Länk till annan webbplats.