Unikt kräftfiske återvänder

Örebro slott i solsken.

Vi kan glädjande meddela att traditionen med kräftfiske fortsätter även i år! Den 18 augusti bjuder Örebro kommun tillsammans med Örebro Sportfiskare in till kräftfiske i Svartån. De som vill fiska ska anmäla sitt intresse senast 31 maj.

Kräftfisket i Örebro är unikt, dels med sin placering mitt i stan, dels med sin långa tradition som går tillbaka till 70-talet. Fiskeplatserna ligger i anslutning till Stadsparken och Stora Holmen.

– Kräftfiske är en aktivitet som passar många och har blivit en folkfest utmed Svartån! Vi är väldigt glada att återigen kunna erbjuda detta till Örebroarna säger Madelene Spinord Semenets (S), ordförande i Kultur- och fritidsnämnden.

Information och anmälan

Fredagen den 18 augusti, klockan 16:00 till 23:00, erbjuds ett begränsat kräftfiske i Svartån. Fisket är kostnadsfritt och cirka 100 platser kommer att fördelas. För att delta i fördelningen ska du vara boende i Örebro kommun och anmälan skickas in via vykort senast den 31 maj (max ett vykort per hushåll).

Mer information om anmälan på Örebro kommuns webbplats: orebro.se/fiske Länk till annan webbplats.