Vi är starkare tillsammans.
– Nu vinner vi valet

Bild på John Johansson som tittar in i kameran. På bilden står det Starkare tillsammans John Johansson kommunstyrelsens ordförande. På bilden i högra hörnet är Socialdemokraternas ros.

Valdagen närmar sig och idag är det 132 dagar tills vi får gå till valurnorna. Med det i åtanke fokuserar vi Socialdemokrater mer och mer på det stundade valet.

I och med valcentrets invigning kändes det som flera pusselbitar föll på plats. Atmosfären under invigningen var glad och alla var taggade på valrörelse. Vi är sugna på att ha ett valår fyllt av spännande diskussioner med medborgare i Örebroare kommun. Vi vill sätta fokus på lösningar av de problem som vi ser i samhället. Vi ska vända på varje sten för att trycka tillbaka kriminaliteten. Vi vill ha ett tryggt Örebro, där alla invånare oavsett kön, ålder och etnicitet känner sig trygga.

En del i trygghetsarbetet är att hindra vinstjakten i äldrevården. Våra äldre har rätt till en värdig tillvaro på sina boende. Vinsten ska inte råda över den arbetsmiljö som både de boende och personalen delar.

Vi blir starkare tillsammans och det är dags att bryta vinstjakten i äldrevården. Den 11 september går vi till valurnorna och lägger våra röster. Vi hoppas att vi får din röst. Vi starkare tillsammans.