Exempelbild

Sedan Socialdemokraterna bildades 1889 har mycket hänt. Socialdemokraternas arbete har lett till att Sverige blivit en demokrati och en av världens främsta välfärdsnationer. I över hundra år har Socialdemokraterna stått upp för frihet, jämlikhet, solidaritet och demokrati i Sverige och resten av världen.

Du är engagerad och vill skapa förändring för ett rättvisare och solidariskt samhälle? Bra, då har du hamnat helt rätt.
För varje ny medlem blir vi en starkare kraft i svensk politik och kan göra Ystad ännu bättre.

Vardagspolitiken bedrivs i S-föreningen. Bland grannar och arbetskamrater diskuteras och drivs allt från väldigt lokala till globala frågor. Att vara aktiv i en förening är ett roligt sätt att vara engagerad i partiet, här träffas medlemmar regelbundet för att diskutera politik och umgås.

När du blir medlem i Socialdemokraterna kommer du automatiskt bli tilldelad medlemskap i den föreningen där du bor, men du kan även välja att gå med i SSU eller S-kvinnor.

Bli medlemÖppnas i nytt fönster.

För varje ny medlem blir vi en starkare kraft i svensk politik som tillsammans kan arbeta för ett starkare och mer jämlikt samhälle.