Viktoria Eriksson är ny ombudsman

Sedan första februari är Viktoria Eriksson från Brunflo ombudsman för Socialdemokraterna i Jämtlands län

Viktoria Eriksson

Ombudsman Viktoria Eriksson, fotograf: David Adervall

Viktoria är bördig från Bräcke men bor sedan ett år tillbaka i Brunflo. Hon var fritidspolitiker i Bräcke kommun mellan 1988 och 2004 samt engagerad i Bräcke Folkets hus under flera år som bland annat ordförande och tillförordnad chef. Viktoria är medicinsk massageterapeut och har också drivit flera företag – bland annat Bräcke trähus och Modesta friskvård.

- Det känns väldigt roligt att vara tillbaka i politiken, men i en ny roll. Jag ser framför allt fram emot att hjälpa till att ta tillvara all den positiva kraft som finns ute i våra socialdemokratiska lokalföreningar, säger Viktoria Eriksson.

Anna-Caren Sätherberg, ordförande för Jämtlands läns Socialdemokratiska partidistrikt:

- Det känns fantastiskt att ha Viktoria på plats hos oss. Viktoria har kommit in med massor av bra idéer och ett starkt driv. Hon kommer som ombudsman att ha en central roll i att stärka vår organisation och se till att ännu fler får chansen att bli medlemmar i vårt växande parti.

Viktoria Eriksson nås på:

Telefon 073 – 055 68 04

E-post viktoria.eriksson@socialdemokraterna.se