Vi söker en ombudsman

Socialdemokraterna i Jämtlands län söker dig som är drivande och engagerad för att utveckla socialdemokratin i Jämtlands län.

I rollen som ombudsman kommer du arbeta nära de förtroendevalda samt vara föredragande för verkställande utskottet och distriktsstyrelsen. En stor och viktig del i arbetet innebär strategiskt stöd till partidistriktets 8 arbetarekommuner och att fortsätta utveckla goda relationer till närstående fackförbund och organisationer. Tjänsten innebär att du har budget- och ekonomiansvar samt är chef för distriktsexpeditionen och övriga anställda.

Som ombudsman ska du vara en ledare som kan entusiasmera och få andra människor att växa. Arbetet är omfattande och det krävs att du är flexibel och strukturerad samt har förmågan att arbeta projektinriktat med många projekt samtidigt. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska. Du bör även ha vana av att hantera mediekontakter.

I korthet söker vi dig som:

• Brinner för att fortsätta stärka och utveckla partidistriktet som folkrörelse i nära samverkan med arbetarekommunerna
  • Är en tydlig ledare med god förmåga att leda personal
  • Har förmågan att skapa engagemang i din omgivning och vara ett konsultativt stöd till förtroendevalda och medlemmar
  • Har administrativ och organisatorisk förmåga
  • Har förmågan att arbeta strategiskt och långsiktigt
  • Har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
  • Delar de socialdemokratiska värderingarna
  • Har körkort
  • Har kunskaper i ekonomi- och personalfrågor

Tjänsten är en tillsvidareanställning och enligt kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse.

Du är välkommen med din ansökan senast den 30 november 2022. Bifoga CV samt personligt brev till susanne.wanseth@socialdemokraterna.se och skriv ”Ansökan ombudsman” i ämnesraden.

För ytterliga information, kontakta:

Bengt Bergqvist, 070 363 38 76, Kassör och Personalansvarig.