Träffa Göteborgsområdets nya försteombudsman!

Göteborgsområdets nuvarande försteombudsman Catrin Wikblad går nu vidare i karriären och börjar den 1 december på Uddevalla kommun som HR-partner.

Vår nya försteombudsman Begmohammed Derakshande-Tomadj börjar redan idag och går bredvid Catrin i två veckor. Begmohammed är 32 år gammal och kommer närmast från tjänsten som kommunikationsombudsman på Göteborgs partidistrikt, där han jobbade under årets valrörelse. Innan dess har han bland annat jobbat på Svenska Afghanistankommittén och Akademikerförbundet SSR med medlemsrekrytering och organisationsfrågor.

Vi passade på att ställa honom några frågor.

Hej Begmohammed och varmt välkommen till jobbet!

Tack så mycket, kul att vara här!

Berätta, hur kommer det sig att du valde att söka till försteombudsman hos oss?

Jag tycker att Göteborgsområdet är ett spännande partidistrikt som rymmer många spännande perspektiv på vårt samhälle. En av de stora spänningarna i Sverige idag tror jag är klyftan mellan stad och land och den finns också inom vårt partidistrikt. Jag ser fram emot att stötta upp en bred folkrörelse som kan hitta nyckeln till en politik för ett Sverige som håller ihop.

Vad ser du fram emot mest?

Ett tag framöver kommer det nog vara knökfullt i skallen och även om det kan vara rörigt så ser jag fram emot en lärorik period. Jag ser också väldigt mycket fram emot att träffa våra medlemmar och att samverka med de andra partidistrikten i Västsverige, de fackliga organisationerna, våra sidoorganisationer och, inte minst, vårt fantastiska SSU som fostrar våra framtida politiska ledare.

PARTIDISTRIKTETS ORDFÖRANDE AYLIN FAZELIAN ÄR NÖJD MED REKRYTERINGEN OCH SÄGER SÅ HÄR:

Vi är väldigt glada över att ha rekryterat Begmohammed till vår nya försteombudsman.

Med hans engagemang för socialdemokratin och driv till att stärka organisationen kommer Göteborgsområdet kunna fortsätta utvecklas framåt. Jag önskar också all lycka till Catrin Wikblad som lämnar efter tio års arbete och vill tacka henne för många viktiga insatser.

Begmohammed har redan börjat jobba och nås på begmohammed.dtomadj@socialdemokraterna.se eller 070-497 42 42. Han kommer också att delta på olika arrangemang den närmaste tiden, till exempel terrassamtalet på onsdag 16 november med Johannes Hulter och på höstmötet nu i helgen.
Passa på att komma förbi och säg hej.

Partidistriktet