Sälj inte ut Göteborg!

Göteborg ska inte bli som Stockholm. I Göteborg bor vi tillsammans. Vi har inte sålt ut nästan alla hyresrätter som Stockholm. Här bor fortfarande undersköterskan och ingenjören sida vid sida och deras barn leker tillsammans.

Det kan låta självklart, men det är det inte. Högerstyret vill sälja ut tusentals hyresrätter över hela Göteborg - precis som i Stockholm, där folk med vanliga inkomster knappt har råd att bo kvar.

Vill du också att Göteborg ska vara en blandad stad? Tillsammans kan vi stå upp för hyresgästernas trygghet. Var med och stoppa högerstyrets utförsäljningsvåg!

Skriv under vår namninsamling!

Jag säger nej till högerstyrets utförsäljningar av hyresrätter!
Genom att skicka in dina uppgifter godkänner du att de lämnas vidare till representanter för ansvariga partier för att få dem att dra tillbaka sina planer på att sälja ut hyresrätter. Vi sparar uppgifterna till 1 november 2021 och raderar dem därefter. Läs mer på denna sida: https://socialdemokraternagoteborg.se/vad-tycker-goteborg/
Jag säger nej till högerstyrets utförsäljningar av hyresrätter!