Distriktsårskongress 1-2 april 2022

Ombud och medlemmar välkomnas till partidistrikts årsmöte, distriktsårskongressen. På mötet ska vi bland annat fastställa valsedlar till de allmänna valen i höst, besluta om lokalpolitiskt handlingsprogram och välja personer till uppdrag inom partidistriktet. Partistyrelsens representant under lördagen är partiordförande Magdalena Andersson.

När: Fredag 1 april kl 18-21 (registrering och påverkanstorg från kl 17) och lördag 2 april kl 10-17 (registrering och påverkanstorg från kl 09). Vi bjuder på fika.

Var: Lindholmen Conference Center, Lindholmspiren 5.
Busshållplats Lindholmen.

Handlingskompendium: Finns i länken, i tryckt form på partidistriktets expedition, Järntorget 8, från tisdag 22 mars samt på mötet.

Handlingskompendium Pdf, 5.9 MB.

Rättelseblad: Innehåller rättelser i handlingskompendiet. Uppdateras löpande här nedan och finns i tryckt form på mötet.
Notera särskilt att valkommittén föreslår vissa ändringar.

Rättelseblad Pdf, 191.5 kB.

Återbud: Ombud som får förhinder ska meddela det snarast till partidistriktet, telefon 031-339 63 00 eller info.goteborg@socialdemokraterna.se

Barnaktiviteter: Arrangeras för barn från fyra år. Anmäl i förväg till partidistriktet.

Hänsyn: Om du är sjuk, stanna hemma! Tänk på våra allergiker så undvik starka parfymer, frukt och nötter i lokalen.

After kongress: Efter kongressens avslut på lördagen ges möjlighet för intresserade att gå på ”After kongress” på Radisson Blu Riverside Hotel, granne med konferenslokalen.

Vi publicerar inte här alla nominerade till de partiinterna valen (distriktsstyrelse mm). Kontakta Carina Ring, carina.ring@socialdemokraterna.se vid frågor om nomineringsunderlaget.

Har du frågor om distriktsårskongressen? Kontakta tf försteombudsman Claes Wennberg. claes.wennberg@socialdemokraterna.se eller 070-814 66 73.

Uppdaterad 220330