My Alnebratt

Nu tar vi tillbaka kontrollen över sjukvården!

Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet berättar nu att man vill bilda ett gemensamt styre för Västra Götalands-regionen, som bland annat ansvarar för sjukvården i Göteborg.

My Alnebratt, förstanamn på regionvalsedeln för Socialdemokraterna i Göteborg, är mycket positiv till beskedet. ”Det känns väldigt bra att vi efter åtta år med borgerligt styre får möjlighet att investera för att korta köerna och förbättra sjukvårdspersonalens villkor, och samtidigt arbeta för att återta kontrollen över sjukvården. Regionen står inför ett tufft ekonomiskt läge, men Socialdemokraterna är redo att ta ansvar och prioritera för att säkerställa att våra skattepengar går dit de gör skillnad.”

Helén Eliasson, gruppledare för Socialdemokraterna i Västra Götalandsregionen, säger såhär om överenskommelsen med Vänsterpartiet och Mijlöpartiet: ”Det har varit konstruktiva samtal för invånarnas bästa. Det är glädjande att våra partier är överens om en ny väg framåt för Västra Götalandsregionen där gemensamt ansvar står i fokus. Vi har goda relationer med andra partier som tydligt signalerat att de är beredda att tillsammans med oss sätta invånarperspektivet främst.”